fredag, september 12, 2008

25 dagar kvar

Idag är det fredag och pappsen är tillbaka på Rudskogen. Ska bli skönt att slippa ha dåligt samvete för att han spenderar all sin lediga tid hos oss sen. Fast det har vart kul att haft han så mycket. Och allt han har hjälpt oss är ovärderligt! Får se till att hjälpa tillbaka:-)

Var uppe en sväng efter micke slutade jobba. Köpte med oss McDonalds och käkade i baracken. (Snart slut på barackmat och -fika nu, lite synd!) Hade en rätt tuff natt med Irma så vi var rätt trötta båda två. Plockade bara ihop lite skräp efter snickarna och så åkte vi. Var väl hemma igen vid strax efter halv nio.

Snickarna var där igår en sväng. De ringde mig vid halv åtta på morgonen eller nåt sånt och frågade om vattnet. De villa ha det klart att koppla på till början av nästa vecka. Tyckte de sa att de skulle vara och ta emot ett annat hus på måndag och sen skulle de vara hos oss. Tog med mig Irmis och åkte upp när vi mornat oss, ätit och gjort oss iordning. Hann precis upp innan snickarna åkte, de höll på att packa in i bilen. Hann gå igenom lite småsaker och så fick de prata med pappa på telefon om vattnet så vi kan göra klart det under helgen.

På morgonen innan jag kom upp hade de spikat upp vindskivor, sågat upp en lucka i golvet i klädgarderoben för att komma in i grunden (inte särskillt rakt och snyggt), kopplat på avloppet, dragit upp vattenslangen i huset och spikat upp golvet till verandan.

I helgen ska vi fixa vattnet och fortsätta med gräsmattan. Jag ska träffa Åsa på stan imorgon så vi får se om jag tar mig upp på något sätt efter lunch.

Inga kommentarer: